MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT

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Performance in pista fatte per durare.

I MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect[1] offrono dei tempi veloci e costanti sul giro.[2] I pneumatici da pista per portare più in là i limiti delle performance.

  • Pneumatici MICHELIN da pista omologati stradali per supercar dalle performance elevate su pista
  • Dei veloci e costanti tempi sul giro, con una migliore tenuta in curva ed un miglior comportamento[2]
  • Compatibile con la soluzione Tire Mounted Sensor da installare all'interno dei pneumatici[1]
  • Per tua informazione, il kit MICHELIN Track Connect, che includeva la soluzione Tire Mounted Sensor, compatibili con lo standard VDA, non è più commercializzato dal 31/03/2023.

Progettato per tempi veloci e costanti.[2]

I nuovi pneumatici sportivi MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect[1] sono stati progettati per offrire dei tempi sul giro veloci e costanti[2]. Il battistrada è caratterizzato dall’innovativa tecnologia Multi-Compound: un nuovo elastomero ad alta catena molecolare offre un’eccezionale aderenza nelle curve strette, mentre un nuovo elastomero rigido ottimizza il controllo della sterzata. Non accontentarti del secondo posto, scegli un pneumatico da pista vincente per la tua auto sportiva.

4w 480 tire michelin pilot sport cup 2 connect en us features and benefits 1 signature 16 slash 9

Un miglior controllo dello sterzo e una migliore precisione di guida.[2]

L’innovativa tecnologia Dynamic Response di MICHELIN offre una guida precisa in pista, esattamente quando serve, con MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect[1]. Un nuovissimo design aumenta la rigidità del battistrada per un migliore comportamento e stabilità in frenata. L’ingegneria avanzata offre un comportamento intuitivo in pista o su strada, grazie ad una impronta al suolo ottimizzata e ad una precisione di sterzata massimizzata.

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Il MICHELIN Premium Touch del fianco presenta la bandiera a scacchi.

I pneumatici high performance da pista MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect[1] presentano con orgoglio un nuovo ed elegante design che riflette il patrimonio automobilistico Michelin. Unisce alte prestazioni e uno stile elevato: scendi in pista con una qualità premium e l'effetto velluto caratterizzato dalla bandiera a scacchi.

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Recensioni per MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT
Persone che raccomanderebbero questo pneumatico
4.83/5
★★★★★
★★★★★
Valutazione complessiva basata su 12 recensioni
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12 recensioni per MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT
FIltri
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3
2
1
★★★★★
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5 / 5

Trackday

Pubblicato da Pedro - 4 aprile 2023 per un acquisto di 16 giugno 2022

Un grip extraordinaire pour les sorties sur circuit.

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  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Longévité
  • Freinage et motricité sur sol mouillé
★★★★★
★★★★★
5 / 5

Pneus bien adaptés à la Porsche CAYMAN

Pubblicato da PhCh - 4 aprile 2023 per un acquisto di 18 maggio 2022

Ces pneus offrent d'excellents résultats sur CAYMAN S tant pour une utilisation GT que circuit occasionnellement. Il sont relativement résistants à l'usure en plus ce qui fait que l'écart de prix avec les pneus concurrents se rentabilise.

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  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Longévité
  • Freinage et motricité sur sol mouillé
★★★★★
★★★★★
5 / 5

The most useable semi slick on the market !

Pubblicato da David - 20 settembre 2022

The Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect is a fantastic tyre. It’s performance is very impressive considering how drive able the tyre is day to day. On track the tyre holds up very well, supplying ample grip and seems to be lasting considerably longer than other semi slicks I have experienced. The thing that surprised me the most was it’s performance in the wet, I would say it has comparable wet performance to a Michelin Pilot Super Sport, if not better, especially once the tyre has built up a bit of heat ! Overall, it’s the perfect tyre if you want a capable semi slick and don’t want to worry about changing your tyres every time it rains.

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  • Dry grip and braking
  • Longevity
  • Wet grip and braking
★★★★★
★★★★★
3 / 5

Guter Reifen aber leider nur in Einheitsmischung erhältlich.

Pubblicato da Moritz - 22 gennaio 2022

Der Reifen ist meiner Ansicht nach schlechter als der Cup2 in N0 Mischung. Ich verstehe nicht, warum Michelin nicht auch zwei Mischungen anbietet. Der Reifen hat nur ein kleines Fenster indem er wirklich gut funktioniert. Pluspunkt: lange Haltbarkeit

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  • Bremsen und Grip auf trockener Fahrbahn
  • Langlebigkeit
  • Bremsen und Grip auf nasser Fahrbahn
★★★★★
★★★★★
5 / 5

Fabuleux, incroyable

Pubblicato da fastroad - 14 gennaio 2022 per un acquisto di 4 ottobre 2021

Je possède une DS3 Performance avec une monte d’origine en Super Sport, des pneus que je trouvais excellent, bon grip, tenue de route. J’ai usé l’avant à 42000 à la corde, du coup j’ai monté ceux de l’arrière à l’avant avec une usure à 70%. Michelin me propose soit le Sport 4 inférieur ou pas au SS ou le Sport Cup 2 Connect. Je pars sur ces derniers et ce que je peux dire c’est que ces pneus ont une adhérence, une rigidité incroyable, j’en reviens pas par rapport aux SS, le top, on roule sur des rails, on a l’impression que l’arrière ne décrochera plus. Pour le moins, l’usure, je savais que la durée de vie des pneus serait diminuées mais pas à ce point, j’en suis à 40% si c’est pas 50% au bout de 6000kms ! Est-ce que je les remettrai ? Le problème c:est que lorsqu’on y a goûté, c’est mort, je les remonterai c’est sûr à l’arrière mais à l’avant ça me fait réfléchir vu que l’usure y est plus rapide et essayer c’est adopté, difficile de revenir en arrière et monter du Sport 4 dans mon cas. On peut améliorer la monte mais revenir en arrière avec une monte classique c’est difficile. Merci à Michelin de proposer de tels pneus plaisir en espérant qu’ils resteront longtemps au catalogue. J’oubliais, le design est magnifique, dans sa structure et ses flancs, 💋

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  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Longévité
  • Freinage et motricité sur sol mouillé
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51 misure disponibili per MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT

Adatto al tuo veicolo

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT 205/50ZR17 (93Y) XL CONNECT

Etichettatura

Categoria di efficienza in consumo di carburante

D

Categoria di aderenza sul bagnato

C

Categoria di rumore esterno di rotolamento

70 dB

Larghezza di sezione

205

Serie

50

Diametro del Cerchio

17

Carico

93

Velocità

(Y)

Adatto al tuo veicolo

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT 215/45ZR17 (91Y) XL CONNECT

Etichettatura

Categoria di efficienza in consumo di carburante

D

Categoria di aderenza sul bagnato

C

Categoria di rumore esterno di rotolamento

70 dB

Larghezza di sezione

215

Serie

45

Diametro del Cerchio

17

Carico

91

Velocità

(Y)

Adatto al tuo veicolo

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT 225/45ZR17 (94Y) XL CONNECT

Etichettatura

Categoria di efficienza in consumo di carburante

D

Categoria di aderenza sul bagnato

C

Categoria di rumore esterno di rotolamento

70 dB

Larghezza di sezione

225

Serie

45

Diametro del Cerchio

17

Carico

94

Velocità

(Y)

Adatto al tuo veicolo

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT 255/40ZR17 (98Y) XL CONNECT

Etichettatura

Categoria di efficienza in consumo di carburante

D

Categoria di aderenza sul bagnato

C

Categoria di rumore esterno di rotolamento

73 dB

Larghezza di sezione

255

Serie

40

Diametro del Cerchio

17

Carico

98

Velocità

(Y)

Note Legali

(1) - Funzione Connect - I pneumatici MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect sono già predisposti per l'installazione della soluzione "Tire Mounted Sensor", conforme allo standard VDA, grazie alla tecnologia preinstallata "Rubber Tire Mount".
A tutti gli effetti, Michelin avverte i potenziali acquirenti di pneumatici MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect della necessità di verificare la disponibilità sul mercato di soluzioni di sensori montati su pneumatici; così come la loro compatibilità con lo standard VDA.
Per tua informazione, il kit MICHELIN Track Connect, che includeva i quattro sensori compatibili con lo standard VDA, è stato tolto dal commercio dal 31/03/2023. In caso di domande, contattare il proprio rivenditore.

(2) - Dei tempi sul giro veloci e costati – studio interno, Porsche 991 GT3 equipaggiata con 245/35ZR20 e 305/30ZR20 a Valencia (07/2018) e Renault Megane 3 RS con 235/35ZR19 Charade e Ladoux°3 (10/2018). Rispetto a MICHELIN Pilot Sport Cup 2.


ROAD USE

• Adhere to the inflation pressures recommended by the car manufacturer

 

TRACK USE

HOW TO MANAGE THE PRESSURE OF YOUR TIRES DURING THE TRACK

 

• Start of track day or after a long break: Always begin with inflation pressures recommended for road use by the car manufacturer

• Prepare your tire: Gradually bring the tires up to temperature:

    - 2 laps with rhythm

    - 3 laps faster

• Adjust pressure of hot tire:

   - Sunny Weather: Come back to inflation pressures recommended by the car manufacturer

   - Rainy Weather: no change of pressure (could be upper than car manufacturer recommendation)

•  After some laps: Slight adjustments possible depending on wear profile and car balance

 

BEFORE LEAVING TRACK, TO DRIVE ON THE ROAD AGAIN

•  Always check the wear aspect of your tires and remaining tread depths, at least 1.6mm, and ensure there is no damage

•  Once tires have cooled, re-set to car manufacturer pressure recommendations

•  Do not forget to switch on any electronic safety and assistance systems on your car, as well as resetting the tire pressure monitoring system

•  If special tuning has been done for track day (for example changing camber value), it is very important to put back them with the road setting

 

CAUTION!

• If not used for a prolonged period of time, remove the MICHELIN PILOT SPORT CUP2 connect tires (mounted on their wheels) and reduce their pressure to half their normal value to store

• Store tires in a clean, dry area, away from direct sunlight and ozone sources (electrical devices and materials/chemicals) and above 0°C (32°F) in accordance with the information provided by Michelin in technical documentation or websites

• Do not use, store, handle or ship MICHELIN PILOT SPORT CUP2 connect tires at ambient temperatures below -10°C (14°F)

• Under these conditions the tire components can degrade, resulting in reduced performance, and at low temperatures can lead to cracks or damages to the tire compound and hence reduce potential in use

• Never use a tire with cracks, breaks or damage to the sidewall or tread. In case of doubt please consult your local Michelin technical department

• When used for long periods in an intensive manner on circuits, please be aware that damage can occur to the tire and its carcass from regularly running over the kerbs at the edges of the circuit

• It is advisable to visually check the tires after each run, prior to going back onto the circuit

• In case of prolonged running over the kerbs (or also running heavily off the track) it is advisable to verify the internal condition of the tire and it’s construction by demounting it from the wheel and having it professionally inspected for any damage, both on the interior and the exterior of the tire

 

Geometrical settings e.g., Camber/Toe

• On the track, geometry settings (camber primarily) can be modified to improve cornering speeds and grip through maximizing tires' footprint and also to prevent excessive wear/fatigue to the outer shoulder.

• Camber: for optimal results on a circuit, the negative camber settings should be between -1.5° &  -3° dependent upon the circuit layout and the type of vehicle. NEVER exceed -4° of negative camber

• Camber values for road use must be based upon the recommended « road » settings to ensure the correct handling and behavior for both the vehicle and the tires

 

RECOMMENDATIONS FOR USE

• MICHELIN PILOT SPORT CUP2 connect is a track tire (semi slick tire) optimized for DRY track use.

On wet tracks or roads semi slick tires, and especially in a worn state, can be highly impacted by aquaplaning phenomena. Drive carefully and with reduced speeds on wet roads. Make sure as well that the vehicle assistance systems are switched on.

However, these tires meet the legal requirements for use on the public highway and open roads of the countries where it is distributed.

• For track and road handling reasons, the fitting of a set of four tires is strongly advised